הקמת חברה בחיפה

הקמת חברה בחיפה

 

עורך דין דיני חברות בחיפה וזכויות עובדי החברה

כדי לפתוח חברה בישראל יש לחתום בפני עורך דין על מסמכים שונים, כמו בקשה לרישום חברה, תקנון חברה, הצהרות בעלי מניות, הצרות דירקטורים ועוד. בנוסף לכך, על עורך הדין לאמת את זהות החותמים על מסמכי פתיחת חברה.

הליך של פתיחת חברה מבוצע כיום באמצעות משרדנו במערכת מקוונת של רשם החברות לאחר תשלום של האגרה המתאימה לרשם החברות. השירות המקוון מתבצע ע”י עורך דין רועי סבג המחזיק בכרטיס חכם עם הזדהות מאומתת. כך מגיש עורך דין רועי סבג בקשה לרישום חברה באופן מקוון, ובמסגרת זו הוא יערוך תקנון באופן מובנה ומקוון בהתאם לנתוני הבקשה ולנתונים נוספים שברצונכם לכלול בבקשה.

ככל שהלקוחות מעוניינים לרשום את החברה על בעלי מניות ודירקטורים שאינם אזרחים ישראליים, ניתן להגיש בקשה לרישום חברה באופן מקוון בצירוף מסמכים סרוקים ומאומתים ע”י עו”ד.

בזמן הליך פתיחת החברה יש לקבוע את שם החברה. בבקשה לרישום החברה יש לציין 3 שמות. שם עיקרי ועוד 2 שמות חלופיים למקרה שיש כבר חברה בעלת שם דומה.

בנוסף לכך, יש להצהיר בעת פתיחת החברה על זהות בעלי המניות וחלוקת המניות ביניהם, זהות הדירקטורים הראשונים, הון רשום ומונפק, כתובת החברה, הגבלת אחריות של בעלי מניות ועוד.

השירות המשפטי של משרדנו אינו מסתיים רק ברישום הטכני של החברה. משרדנו נותן גם שירותים משפטיים נלווים הדרושים לשם הקמת העסק ופעילותו השוטפת. כך לדוגמה אנו מלווים עם בעלי המניות בפתיחת חשבון עסקי; מנסחים חוזים משפטיים רלוונטיים; מעניקים ייעוץ שוטף לעסק ועוד.

אישיות משפטית נפרדת

כלל הוא בדיני חברות הוא כי לחברה אישיות משפטית נפרדת מבעלי מניותיה ועל כן הרמת מסך וייחוס חובה של החברה לבעלי המניות היא החריג לעיקרון האישיות המשפטית הנפרדת.

האם ניתן לתבוע ישירות, בעלים של חברה, שאינה משלמת זכויות סוציאליות לעובדיה?

הפסיקה עסקה רבות בשאלה האם הפרת זכויות סוציאליות מצדיקה את הרמת מסך ההתאגדות. בעניין מנרב הנדסה, פסק בית הדין הארצי כי “…לא מצאנו כי די בעובדת אי תשלומן של זכויותיו הסוציאליות של המשיב, כשלעצמה, כדי להצדיק הרמת מסך בנסיבות העניין”.

גם במקרים בהם הוכח כי נפגעו זכויותיו הסוציאליות של התובע, וגם במקרים בהם “עולה תמונה מדאיגה בנוגע לאופן שבו העסיקה החברה את המשיב…” בר”ע (ארצי) 52353-08-16‏, א.ב. טוקו שף בע”מ נ’ ‏ADMARIAM GAVR NEGOUSE, [פורסם בנבו, מיום 13.11.16, להלן “טוקו שף”], הדגיש בית הדין כי על מנת לחייב בעל מניות בחובות החברה, על המבקש להוכיח בראיות התנהלות המצדיקה את חיובו האישי דווקא, כאשר לגבי העילה המצדיקה את הרמת המסך, יש להניח תשתית עובדתית המלמדת כי החברה: “נועדה לשמש כסות לפגיעה בזכויותיו של המשיב או להונאתו”.

עורך דין רועי סבג, הינו עורך דין בחיפה המתמחה בהקמת חברות ובליווי עסקים לאורך כל דרכם, הן בהיבטים של העסקת עובדים והן בהיבטים הנוגעים לחוק החברות.

רועי סבג, משרד עורכי דין בחיפה  –  ליווי בהליכי הקמת חברה בחיפה

משרד עורכי דין רועי סבג מוביל בהליכי חברות ובליווי משפטי לעסקים. משרדנו מייצג את לקוחותיו במסירות רבה ודואג להם במקצועיות ויעילות.

זקוקים לייעוץ משפטי ולעורך דין דיני עבודה, חברות ועסקים, אנא צרו עם משרדנו קשר בטלפון  04-625-0000.

 

כתבות קשורות