סמכות מקומית: אזור צפון מערב השרון, אשר כולל את העיר נתניה והמועצה האזורית עמק חפר, הועבר לאזור השיפוט של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה

סמכות מקומית

סמכות מקומית בית הדין לעבודה

עמנת לווסת את העומסים הקיימים בבתי הדין האזוריים לעבודה השונים וכפועל יוצא, לאפשר מתן שירות ראוי לציבור המתדיינים, תיקן המחוקק את צו בתי דין לעבודה (הקמת בתי דין אזוריים), התשכ”ט-1969 וקבע כי אזור צפון מערב השרון, אשר כולל את תחום הרשות המקומית נתניה והמועצה האזורית עמק חפר, יועבר לאזור השיפוט של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה במקום בתל אביב.

התיקון יחול על הליכים שנפתחו ביום תחילתו של הצו ולאחריו.

אזור השיפוט של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כולל את מחוז תל אביב והמרכז ולכן מוגשים אליו תיקים רבים יותר מכל בית דין אזורי אחר. מנתונים סטטיסטים שהוצגו בפני הנהלת בתי המשפט עלה כי במהלך שנת 2019 נפתחו בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב 22,792 תיקים חדשים לעומת 8,481 תיקים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, מספר הגבוה בכ-150%.

כדי לבחון את יעילות והשפעות התיקון על העומס בבתי הדין, קבע המחוקק כי התיקון יחול כהוראת שעה לתקופה של ארבע שנים, כלומר עד לסוף שנת 2025.

מבחינת התניידות וההגעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה ביחס לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (אשר מקום מושבו בבת ים) -הרי שבסמוך לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה מצויה תחנת הרכבת, דבר אשר עשוי להקל על ההגעה של בעלי הדין מאזור צפון מערב השרון לבית הדין בחיפה לעומת ההגעה לבת ים.

בהתאם להחלטה הנ”ל, תביעות נגד מקומות עבודה בישובים באזור צפון מערב השרון, כגון: נתניה, עמק חפר, אביחיל, אומץ, אחיטוב, אלישיב, בארותיים, בורגתא, בחן, גאולי תימן, בית ינאי, בית יצחק, חבצלת השרון, כפר הרואה, כפר ויתקין, כפר מונש, משמר השרון, צוקי ים ועוד ידונו בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

כתבות קשורות