האם כאב ברגליים מעמידה ממושכת בעבודה – מוכר כמחלת מקצוע?

עורך דין לדיני עבודה בחיפה

בטור זה אתן מענה לשאלה האם כאב ברגליים מעמידה ממושכת בעבודה – מוכר כמחלת מקצוע.

בית הדין האזורי לעבודה חייב לאחרונה את המוסד לביטוח הלאומי להכיר בפגיעות שנגרמו לעובדת מעמידה ממושכת כפגיעות עבודה, לאחר שהמוסד לביטוח לאומי דחה את תביעת העובדת.

התובעת, אשר עבדה כטכנאית רנטגן מזה כ-40 שנה, הגישה תביעה למוסד לביטוח לאומי להכרה בפגיעותיה בקרסול שמאל ובכלי דם ברגליים כתאונת עבודה כמשמעותה בחוק הביטוח הלאומי. תביעתה נדחתה.

נוכח זאת, הגישה התובעת את תביעה לבית הדין לעבודה. בתביעתה טענה התובעת כי כתוצאה מאופי עבודתה היא לקתה במחלת כלי דם – דליות ברגליים, אי ספיקה ורידית ועורקית, וכן נפגעה בקרסול שמאל. בתיק מונו שני מומחים מטעם בית הדין לעבודה.

לאחר שמיעת הראיות, קבע בית הדין לעבודה, תוך אימוץ חוות הדעת של המומחים, כי תנאי עבודתה של התובעת במשך כארבעים שנות עבודה הכוללים פעילות אינטנסיבית המתבצעת בעמידה ממושכת כל העת על הרגליים למספר שעות, ללא מנוחה על כיסא, עלולה לפגום במשך השנים בפעילות התקינה של הגיד ולגרום באופן הדרגתי למצב תחלואתי מתמשך היכול להחמיר עד כדי פגיעה בקרסול התובעת.

לפיכך קיבל בית הדין לעבודה את תביעת התובעת להכרה בפגיעותיה בקרסול שמאל ובכלי דם ברגליים, כתאונת עבודה לפי תורת המיקרוטראומה.

בכל הנוגע לתביעות של תאונות עבודה אנו ממליצים לכם להתייעץ עם משרדנו. אנו נעניק להם ייעוץ משפטי מקיף, מקצועי ויסודי ללא פשרות.

כותב הטור: עו”ד רועי סבג.

מקור משפטי: ב”ל (אזורי ת”א) 40121-03-17 מרים יורן – המוסד לביטוח לאומי (פורסם בנבו, 31.12.2019).

כתבות קשורות