דיני עבודה

עורך דין לדיני עבודה

רועי סבג – משרד עו”ד דיני עבודה בחיפה

משרדנו מתמחה במשפט העבודה על כל רבדיו ומספק ייעוץ משפטי, שוטף ומקיף ללקוחותיו. משרדנו מייצג עובדים ומעסיקים כאחד. משרדנו משלב ידע, מיומנות וניסיון עם מחויבות אישית להיענות לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

מרבית חוקי המגן בישראל נחקקו בשנות החמישים עד לשנות השמונים. החקיקה עוצבה בהתאם לדפוסי ההעסקה ששררו באותה עת, והושתתו בעיקר על העסקה באמצעות הסכמים קיבוציים.

תבנית העסקה זו עוצבה בדפוס עבודה המבטיח לעובד ביטחון תעסוקתי. העסקה במשרה מלאה רצופה וסדירה במקום עבודה קבוע למשך שנים רבות ועד לפרישה, כאשר העובד נהנה מכוח מיקוח גדול אל מול המעסיק בזכות ייצוג על ידי ארגון העובדים.

אולם במהלך השנים התגבשו דפוסי העסקה חדשניים במסגרת שוק העבודה. שוק העבודה בעידן המודרני מאופיין בהתפתחויות מואצות בתחום הטכנולוגיה ובשינויים מבניים תכופים, מיזוגים ופיצולים, הפרטות, ניוד עובדים ותחלופות מעסיקים. השוק מאופיין גם במעבר מסולדיריות חברתית ועבודה מאורגנת לאינדיבודאליזם, חוזים אישיים, עליונות השוק וכלכלה חופשית.

התפתחויות אלו השפיעו באופן ישיר גם על אופיו של שוק העבודה המודרני, ועל מעמדו ותפיסתו של משפט העבודה. מאפייניו החדשים של שוק העבודה המודרני, השפיעו גם על מערכת יחסי העבודה בין העובד למעסיק במקום העבודה. שוקי המסחר מתנהלים כיום על פי ערכים של יעילות כלכלית וגמישות ניהולית כדי לעמוד בתחרות העסקית, לעיתים גם על חשבון פגיעה בזכויות העובדים. דפוסי ההעסקה החדשים יצרו מנגנון העסקה נזיל ושביר מבחינת היקף המשרה, ארעיותה, זמינותה, ומשכה. שוק העבודה הפך בעיקרו לשוק של עבודות זמניות שבו תחלופת העובדים היא רבה.

מאחר שהעסקה בעידן המודרני מתאפיינת בפער בין הדין למציאות, נדרשת לעיתים קרובות התערבותם של עורכי הדין המתמחים בדיני עבודה כדי ליישב את הסכסוך ולפנות במידת הצורך לבית הדין לעבודה על מנת שיפסוק בסכסוך ויגשר בין המציאות המשתנה לדיני העבודה.

ייעוץ משפטי לעובדים
בשל שינויים שחלו בשוק העבודה נפגע ביטחונם התעסוקתי של עובדים רבים, המתמודדים עם קשיים שהפכו אותם לחשופים ופגיעים יותר. משרדנו מספק הגנה לזכויות האדם העובד על מנת שיוכל לחיות ולהתפרס בכבוד. לאור מיומנות וניסיון המשרד במשפט העבודה, אנו מייעצים לעובדים גם באשר לזכויות הנוגעות לביטחון הסוציאלי – ביטוחים פנסיונים, קרנות השתלמות, ביטוח לאומי, נזקי גוף (תאונות עבודה ואובדן כושר עבודה) וכיוצ”ב.

ייעוץ משפטי למעסיקים
משרדנו מספק ייעוץ משפטי מקיף גם למעסיקים בכדי לקדם את האינטרסים שלהם. זאת תוך מציאת את האיזון בין יעילות כלכלית והובלה בתחרות העסקית בד בבד עם שמירה על זכויות עובדים ומניעת השתת קנסות כנגד מעסיקים הן בבית הדין לעבודה והן מטעם משרד העבודה, משרד הכלכלה וכיוצ”ב. משרדנו מייעץ ומלווה מעסיקים בכל ההיבטים של העסקת עובדים, לרבות בהיבטים המסחריים.

עורך דין דיני עבודה בחיפה | עו”ד דיני עבודה בחיפה | רועי סבג – משרד עו”ד דיני עבודה בחיפה

 

לפניות ובירורים נוספים עם עורך דין דיני עבודה חיפה, הנכם מוזמנים ליצור עימנו קשר – לחצו כאן.

כתבות קשורות