מדריך: איך לקבל אישור מפקיד השומה על פטור בתשלום מס הכנסה על פיצויי פיטורים

איך לקבל אישור מפקיד השומה על פטור בתשלום מס

אישור פקיד שומה

כספי פיצויים ששולמו לעובד בסיום עבודתו או במסגרת הסכם הסכם פשרה (לאחר הגשת תביעה וניהול הליך משפטי בבית הדין לעבודה) יהיו פטורים ממס הכנסה עד לתקרה של שכר חודשי אחד כפול מספר שנות העבודה, ולא יותר מ-12,640 ₪ לכל שנת עבודה (נכון לשנת 2022) כפול מספר שנות העבודה.

כך לדוגמה, אם פלוני עבד בחברה 5 שנים, התקרה המקסימלית שתוכל להקנות לו פטור מתשלום מיסים היא 62,300 ש”ח (5 שנים כפול 12,640 ש”ח). 

לעיתים סכום פיצויי הפיטורים לעובד יהיה גבוה יותר מהתקרה כאמור. במקרים אלו, נדרש העובד למסור את טופס 161 (שיקבל מהמעסיק) לפקיד השומה כדי לקבל בחוזר מרשות המיסים אישור בנוגע לסכום שפטור מס הכנסה וכן לסכום שאינו פטור ממס הכנסה. כמו כן, במסמך שימסור פקיד השומה (האישור) לעובד ייקבע מה שיעור המס שיש לנכות לעובד מן הסכום שאינו פטור מתשלום מיסים.

לצורך קבלת אישור פקיד שומה מס הכנסה על פטור או ניכוי מס במקור, על העובד להיכנס לאתר רשות המיסים, אח”כ לשונית של “צור קשר”, אח”כ להיכנס למערכת פניות הציבור – מפ”ל.

לקישור למערכת מפ”ל – לחץ כאן

לאחר מכן עליו לבצע את השלבים הבאים:

בנושא בפנייה יש לסמן– מס הכנסה.

בנושא משני לסמן – אישור על ניכוי מס במקור.

בתחום לבחור – מידע בעניין אישי.

בסוג פונה למלא – שכיר.

בפרטים אישיים – יש למלא את כתובת המייל ויתר הפרטים הרלוונטיים.

ברובריקת פניה למשרד: יש לבחור את פקיד השומה באזור המגורים של העובד.

בנושא – יש לכתוב  כך “בקשה לקבלת אישור על פטור או ניכוי מס במקור”.

ברובריקת תוכן ההודעה יש לכתוב כך: “נבקש לקבל אישור על פטור או ניכוי מס במקור. מצ”ב טופס 161, הסכם הפשרה ופסק הדין. במידת הצורך ניתן להוסיף גם תלושי שכר אחרונים”.

רועי סבג – עו”ד לדיני עבודה

משרד עורכי דין רועי סבג מוביל בתביעות דיני עבודה ובייצוג עובדים ומעסיקים. משרדנו מייצג את לקוחותיו במסירות רבה ודואג להם במקצועיות ויעילות.

אם אתם מעסיקים הזקוקים לייעוץ משפטי ולעורך דין בדיני עבודה, אנא צרו קשר עם משרדנו בטלפון  04-625-0000.

כתבות קשורות