סייעת שהרימה יד על פעוטות בגן ילדים ופוטרה לאלתר – תבעה פיצוי על פגיעה בשמה הטוב, פיצויי פיטורים והודעה מוקדמת. קראו את הכרעת בית הדין לעבודה

ופוטרה לאלתר

סייעת בגן ילדים פוטרה לאלתר מעבודתה על רקע טענות להתעללות ואלימות שהפעילה כלפי פעוטות הגן. הסייעת הגישה תביעה לבית הדין לעבודה בת”א בדרישה לפיצויי פיטורים, תשלום הודעה מוקדמת ופיצויים על לשון הרע.

גן הילדים (המעסיק) הגיש תביעה שכנגד ועתר להשיב לידו את פיצויי הפיטורים שהופקדו עבור הסייעת במהלך עבודתה בקופת הגמל וביקשו לחייב אותה בין היתר בפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לגן עקב מעשיה.

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעת הסייעת וקבע שמן הראיות עולה כי היא נהגה באלימות כלפי ילדי הגן ושיש די ראיות כדי לקבוע שהסייעת ביצעה הפרת משמעת חמורה, ואין זה משנה שהתיק נגדה במשטרה נסגר.

בנוגע להחלטת המעסיק לשלול מהעובדת פיצויי פיטורים ולא לשלם לה הודעה מוקדמת, קבע בית הדין כי במקרה זה התובעת נצפתה נוהגת באלימות כלפי פעוטות ולכן מדובר בהפרה בוטה של האמון שניתן בסייעת על ידי מעסיקתה ועל ידי הורי הפעוטות, והפרת משמעת חמורה המחייבת הפעלת הסנקציה בדבר שלילת פיצויי פיטורים והודעה מוקדמת באופן מלא.

בית הדין אף הוסיף וקבע כי לנוכח הנסיבות החמורות, על קרן הפנסיה להשיב לידי המעסיק את כל כספי הפיצויים שהופקדו תחת רכיב הפיצויים בקופת הגמל.

אשר לטענת הסייעת בדבר פגיעה בשם טוב, ביה”ד עמד על המסגרת הנורמטיבית הקבועה בחוק איסור לשון הרע ופסק כי הסייעת לא הוכיחה כי גן הילדים פרסם בנוגע אליה לשון הרע כלשהי. בעדותה, לא ידעה להסביר הסייעת מה נאמר עליה במפורש, מתי ובאיזה אופן. עדות הסייעת נמצאה לא מהימנה ולכן פסק בית הדין שאין בה כדי להקים עילה יש מאין נגד הגן.

משלא הוכח כי גן הילדים פרסם התבטאות שעשויה להיחשב כלשון הרע כנגד הסייעת, נקבע שדין התביעה ברכיב זה להידחות. בית הדין לעבודה הוסיף בהקשר זה שגם אם והיה מוכח, שגן הילדים דיווח להורים על חשד לאלימות מהסייעת הרי שעומדות לגן ההגנות הקבועות בסעיף 15 לחוק איסור לשון הרע ובכלל זה הגנת “אמת דיברתי”. שכן הדברים שהסייעת טוענת שנאמרו כלפיה, אכן משקפים את המציאות, והייתה על הגן חובה לפרסמם.

רועי סבג – עו”ד לדיני עבודה

משרדנו  מוביל בתביעות דיני עבודה ובייצוג עובדים ומעסיקים. המשרד מייצג את לקוחותיו בבתי הדין בכל רחבי הארת.

אם אתם עובדים או מעסיקים הזקוקים לייעוץ משפטי ולעורך דין בדיני עבודה, אנא צרו קשר עם משרדנו בטלפון  04-625-0000.

כתבות קשורות